دوره Business etiquette

0( 0 نقد و بررسی )
65 دانشجو

دوره Business etiquette استاد آرمان ولیان از کلاس MBA9707

آنچه که دوره بیزینس اتیکت  می آموزیم:

مفهوم اتیکت و آداب اجتماعی
• اقتضائات رفتار در محیط کار
• آداب برخورد با مدیران
• آداب برخورد با همکاران همگن
• آداب برخورد با زیردستان
• آداب غذا خوردن
• آداب صحبت با تلفن همراه و ثابت
•آداب حضور در جلسات رسمی و غیررسمی
• آداب سفر و ماموریت های کاری
• آداب مسافرت های خارجی

معرفی دوره:

اتیکت (etiquette) مجموعه‌ای از اصول رفتاری است، که بر مبنای هنجارهای اجتماعی و مناسبات آدمی در جامعه، گروه‌ها و طبقات اجتماعی شکل گرفته است. مفهومی که امروز از اتیکت در ذهن ما تداعی می‌شود، گرچه معنایی مدرن است، اما سابقه توصیه‌های رفتاری به دیرباز برمی‌گردد. البته، منظور ما، مشخصا توصیه‌هایی درباره شیوه رفتار فردی است، نه قوانین و دستوراتی که نظم اجتماعی را شکل می‌دهد.

از پادشاهان ایرانی و مصری، و متفکرانی مانند کنفسیوس در دوران باستان، تا بعدتر در دربارهای فرانسه و انگلیس، توصیه‌نامه‌های رفتاری و پندهایی درباره آداب و سلوک صحیح، رواج داشته است.

اما نقطه عطف شکل‌گیری مفهوم مدرن اتیکت -به معنایی که ما در این مقاله به آن پرداخته‌ایم- چاپ کتاب اتیکت در سال ۱۹۲۲ میلادی، از سوی خانم امیلی پُست (Emily Post) بود. نسخه ابتدایی این کتاب، تنها شامل نکاتی از زندگی روزمره شامل مراسم غسل تعمید، عروسی و مراسم ختم بود. از آن روز تاکنون، ویرایش‌های متعدّدی از این کتاب منتشر شده، و هنوز مرجعی برای قواعد اتیکت در مناسبات اجتماعی است.

برنامه درسی دوره

بخش اول
جلسه اول دوره Business etiquette 00:30:00
آداب حضور در جلسات رسمی و غیررسمی 1, 00:00

نقد و بررسی دوره

نا مشخص

امتیاز
  • 5 ستاره0
  • 4 ستاره0
  • 3 ستاره0
  • 2 ستاره0
  • 1 ستاره0

هیچ نقد و بررسی برای این دوره ثبت نشده است.

شرکت در دوره118 ظرفیت باقیمانده
65 دانشجو ثبت نام کرده
    کلیه حقوق این سایت متعلق به © موسسه علوم و فنون تهران می باشد